مسابقات

مسابقه رپید ریتد ۴ اسفند ماه ۱۴۰۲

هیجان و رقابت در مسابقات رپید ریتد ۴ اسفند ماه ۱۴۰۲

مسابقه شطرنج رپید ریتد که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۴ برگزار شد، نمایشی از استعداد، تمرکز و رقابت فشرده را در بر داشت. این رویداد شطرنجی که در ۹ دور به روش سوئیسی انجام شد، با کنترل زمانی ۱۰ دقیقه برای هر بازیکن به همراه ۵ ثانیه پاداش به ازای هر حرکت، جذابیت خاصی داشت.

در میان ۵۹ شرکت‌کننده که ۳۲ بازیکن دارای درجه بین المللی بودند، شهرام همایون مهر پس از مدت ها دوری از میادین بهارستان با نمایش بازی های درخشان، دید استراتژیک و کسب ۸ امتیاز به مقام اول دست یافت. آمر آمیخته با همین تعداد امتیاز و به دلیل شکست در مسابقه رو در رو دوم شد. اما بهترین عملکرد متعلق به مهدی جلیلی بود که مزد بازی های زیبا و چشم نواز خود در برابر بازیکنان رده بالای جدول را گرفت و به مقام سوم رسید.

این مسابقه همچنین شاهد حضور پررنگ پیشکسوتان، بانوان، نوجوانان و بازیکنان جویای نام و برجسته در عرصه شطرنج بود. علی نظری در بخش پیشکسوتان مقام اول را به دست آورد. زهرا قنبری در میان خیل مدعیان بانوی برتر مسابقه لقب گرفت. محمدتقی آقامالی نیز با کسب عنوان بهترین بازیکن بدون ریتینگ در انتظار کسب ریتینگ بین‌المللی در ماه مارس خواهد بود.

اما در بخش نوجوانان و در رده سنی زیر ۱۸ سال علی سیفی مقام نخست را به دست آورد. یوسف نظری با ۱۴ سال سن و هومان همتی ۱۲ ساله به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رده سنی زیر ۱۴ سال بنیامین آقائی پور آغجه کند اول و محسن مرادی دوم شد. در رده سنی زیر ۱۲ سال نیز محمدجواد رضائی گرجان مقام نخست را به دست آورد. در این رده کیاراد ساعی با ۸ سال سن دوم شد. در رده سنی زیر ۱۰ سال نیز خواهران رهبری اول و دوم شدند. در این رده بهشته با ۰.۵ امتیاز بیشتر از باران در سکوی بالاتر قرار گرفت.

این مسابقات جدا از یک رویداد ورزشی، نمایشگاهی از هنر استراتژیک و تفکر عمیق در شطرنج بود. شرکت‌کنندگان با هر حرکت خود، مهارت و دقت عمیق خود را به نمایش گذاشتند. دوستداران شطرنج نیز شاهد رقابت‌های تنگاتنگ و لحظات هیجان‌انگیز بودند.

مسئول برگزاری: حمید مومیوند، سرداور: داور بین المللی میلاد مظفر و جانشین سرداور: حمید مومیوند

[لینک مسابقه در سایت نتایج: https://chess-results.com/tnr897639.aspx?lan=1&art=4&turdet=YES]

[جدول ارسالی به فیده:https://ratings.fide.com/tournament_information.phtml?event=362994]

هدف ما ارائه نگاهی عمیق‌تر به جهان شطرنج و ارتقای فرهنگ و دانش این ورزش فکری در میان علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا