مسابقات

مسابقات رپید و بلیتز ۸ دی ۱۴۰۲

هیجان و رقابت در مسابقات رپید هفتگی هشتم دی ماه ۱۴۰۲

مسابقات شطرنج هفتگی که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۸ برگزار شد، نمایشی از استعداد، تمرکز و رقابت فشرده را در بر داشت. در ابتدا مسابقه رپید هفتگی رده سنی برگزار و مهدیار اسماعیلی با درخشش خیره کننده خود مقام نخست را بدست آورد. بهشته رهبری، ستاره این مسابقه دوم و حسین محمدزاده سوم شدند. کیمیا نجفی نیز عنوان بانوی برتر این مسابقه را به دست آورد.

اما مسابقه رپید آزاد هفتگی که در ۶ دور انجام شد، با کنترل زمانی ۱۰ دقیقه برای هر بازیکن به همراه ۵ ثانیه پاداش به ازای هر حرکت، جذابیت خاصی داشت.

در میان ۱۳ شرکت‌کننده که ۸ بازیکن دارای درجه بین المللی بودند، حمید مومیوند با درخشش، دید استراتژیک و استفاده از اشتباهات حریفان در آخر بازی ها به مقام اول دست یافت. پیمان طباطبایی بخت نخست قهرمانی با یک شکست به جایگاه دوم نزول کرد. محمد نصیری نیز با توجه به شکست در دور آخر، سوم شد.

پس از این مسابقه نیز مسابقه بلیتز بین علاقه مندان شطرنج برق آسا برگزار و حسن شجاعی با درخشش خیره کننده و ترکیب سرعت و دقت در حرکات خود به مقام نخست دست یافت. مسلم نصیرزاده و محمد نصیری دوم و سوم شدند.

این مسابقات جدا از یک رویداد ورزشی، نمایشگاهی از هنر استراتژیک و تفکر عمیق در شطرنج بود. شرکت‌کنندگان با هر حرکت خود، مهارت و دقت عمیق خود را به نمایش گذاشتند. دوستداران شطرنج نیز شاهد رقابت‌های تنگاتنگ و لحظات هیجان‌انگیز بودند.

مسئول برگزاری: علی نظری، سرداور: حمید مومیوند و جانشین سرداور: پیمان طباطبایی

لینک مسابقه رپید هفتگی آزاد

هدف ما ارائه نگاهی عمیق‌تر به جهان شطرنج و ارتقای فرهنگ و دانش این ورزش فکری در میان علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا