مسابقات

مسابقه رپید ریتد زیر ۱۹۰۰ دی ماه ۱۴۰۲

هیجان و رقابت در مسابقات رپید ریتد زیر ۱۹۰۰ بیست و دوم دی ماه ۱۴۰۲

مسابقه شطرنج رپید ریتد که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ برگزار شد، نمایشی از استعداد، تمرکز و رقابت فشرده را در بر داشت. این رویداد شطرنجی که در ۹ دور به روش سوئیسی انجام شد، با کنترل زمانی ۱۰ دقیقه برای هر بازیکن به همراه ۵ ثانیه پاداش به ازای هر حرکت، جذابیت خاصی داشت.

در میان ۹۳ شرکت‌کننده که ۳۱ بازیکن دارای درجه بین المللی بودند، پیمان طباطبایی بخت سوم قهرمانی با بازیابی توان جسمی پس از غلبه بر بیماری با درخشش خیره کننده و دید استراتژیک خود، بدون شکست و کسب ۸.۵ امتیاز به مقام اول دست یافت. عنایت ازباغی با پیروزی در بازی سرنوشت ساز دور پایانی جایگاه دوم را به دست آورد.

ستاره این مسابقه اما مسلم نصیرزاده بود که مزد بازی های خوب خود در مقابل مدعیان جدول را گرفت و سوم شد.

این مسابقه همچنین شاهد حضور پررنگ بانوان و نوجوانان برجسته در عرصه شطرنج بود. حنانه کنگ آوری با توجه به پیش بینی به عنوان بانوی برتر با وجود عدم حضور در دور اول بار دیگر توان شطرنجی خود را به رخ حریفان کشید. ابوالفضل ایمانی بهترین نوجوان جدول، نفر برتر زیر ۱۴ سال شد. محمدامین محمدیان با وجودسن کم تر از ۱۰ سال، عنوان بهترین بازیکن زیر ۱۲ سال را به دست آورد. یاسین صدری ایوقی و آریا ناجی نیز به ترتیب عناوین بهترین بازیکنان زیر ۱۰ و زیر ۸ سال را تصاحب کردند. در مراسم پایانی، علی نظری، رییس هیات شطرنج بهارستان، مطابق با آیین نامه از بازیکنان برتر با اهدای لوح و جوایز تقدیر به عمل آورد.

این مسابقات جدا از یک رویداد ورزشی، نمایشگاهی از هنر استراتژیک و تفکر عمیق در شطرنج بود. شرکت‌کنندگان با هر حرکت خود، مهارت و دقت عمیق خود را به نمایش گذاشتند. دوستداران شطرنج نیز شاهد رقابت‌های تنگاتنگ و لحظات هیجان‌انگیز بودند.

مسئول برگزاری: علی نظری، سرداور: داور بین المللی میلاد مظفر و جانشین سرداور: حمید مومیوند

مسئول نظم و انضباط مسابقه: ابوالفضل رضایی، روابط عمومی: لاوین علیزاده و فاطمه بالادستیان

[لینک مسابقه در سایت نتایج: Rapid Rated Baharstan 22 Dey 1402]

[جدول ارسالی به فیده: https://ratings.fide.com/report.phtml?event=355541]

هدف ما ارائه نگاهی عمیق‌تر به جهان شطرنج و ارتقای فرهنگ و دانش این ورزش فکری در میان علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا