مسابقات

مسابقات رپید ۱۵ دی ۱۴۰۲

هیجان و رقابت در مسابقات رپید هفتگی پانزدهم دی ماه ۱۴۰۲

مسابقات شطرنج هفتگی که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۵ برگزار شد، نمایشی از استعداد، تمرکز و رقابت فشرده را در بر داشت. در ابتدا مسابقه رپید هفتگی رده سنی برگزار و رادین آریان فرد با درخشش خیره کننده خود مقام نخست را بدست آورد. بنیامین آقائی پور دوم و محمدجواد باغی سوم شدند. کیمیا نجفی نیز عنوان بانوی برتر این مسابقه را به دست آورد.

اما مسابقه رپید آزاد هفتگی که در ۶ دور انجام شد، با کنترل زمانی ۱۰ دقیقه برای هر بازیکن به همراه ۵ ثانیه پاداش به ازای هر حرکت، جذابیت خاصی داشت.
در میان ۲۶ شرکت‌کننده که ۱۷ بازیکن دارای درجه بین المللی بودند، محسن قانع با وجود شکست در دور اول با درخشش و دید استراتژیک خود به ویژه در جریان بازی سرنوشت ساز دور آخر به مقام اول دست یافت. عنایت ازباغی بخت نخست قهرمانی با یک شکست به جایگاه دوم نزول کرد. با تساوی بازیکنان میز دو در دور آخر، عادل خیرخواه مزد بازی های خوب خود را گرفت و با برد خود سوم شد. این مسابقه در غیاب خیل نوجوانان و بانوان درگیر امتحانات، شاهد حضور پیشکسوتان برجسته در عرصه شطرنج نیز بود. حسین خدائی در رقابتی تنگاتنگ به عنوان پیشکسوت برتر، بار دیگر توان شطرنجی خود را به رخ حریفان کشید.

این مسابقات علی رغم غیبت آقایان سوسنی و طباطبائی، نمایشگاهی از هنر استراتژیک و تفکر عمیق در شطرنج بود. شرکت‌کنندگان با هر حرکت خود، مهارت و دقت عمیق خود را به نمایش گذاشتند. دوستداران شطرنج نیز شاهد رقابت‌های تنگاتنگ و لحظات هیجان‌انگیز بودند. متاسفانه مسابقه رپید آزاد هفتگی در دور پنجم اسیر حواشی گردید که منجر به وقفه در برگزاری چند میز و اخراج ۳ بازیکن از جدول مسابقه گردید.

مسئول برگزاری: علی نظری و سرداور: حمید مومیوند

لینک مسابقه رپید هفتگی آزاد

هدف ما ارائه نگاهی عمیق‌تر به جهان شطرنج و ارتقای فرهنگ و دانش این ورزش فکری در میان علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا