مسابقات

مسابقه رپید عید فطر ۲۳ فروردین ۱۴۰۳

هیجان و رقابت در دومین مسابقه رپید عیدفطر فروردین ماه ۱۴۰۳

چهارمین مسابقه شطرنج رپید غیر ریتد آزاد به مناسبت دومین روز عیدفطر که در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۳ با حضور جمعی از اساتید و مستعدین برگزار شد، نمایشی از تمرکز و رقابت فشرده را در برداشت. این رویداد شطرنجی که در ۶ دور انجام شد، با کنترل زمانی ۱۰ دقیقه برای هر بازیکن به همراه ۵ ثانیه پاداش به ازای هر حرکت، جذابیت خاصی داشت. در این رویداد هیجان انگیز، شاهد رقابتی نفس گیر بین شرکت کنندگان بودیم که هر یک تلاش می کردند بهترین استراتژی ها و مهارتهای تاکتیکی خود را به نمایش بگذارند.

نام آوران

شطرنج بازی مثل نصیری، در تاریخ هنر به جاودان
محمد، شهسوار صبر و تدبیر، در زمانه اش قهرمان

در این مسابقه که ۱۳ نفر از ۱۹ شرکت کننده، دارای درجه بین المللی بودند، محمد نصیری با تمرکز قوی و استراتژی های نوین و مدرسه ای توانست با نبوغ و دقت بالا جایگاه نخست را از آن خود کند. حسن شجاعی رقیب سرسخت وی با دقت و حرکات مدبرانه تا آخرین لحظه برای کسب عنوان تلاش کرد اما با نیم امتیاز کمتر در نهایت دوم شد. محمد عباسی نیز در این رقابت با ارائه بازی های محکم و منطقی، استحکام تاکتیک های خود را به رخ رقبا کشید و در نهایت سوم شد.

یکی از نقاط عطف مسابقه، حضور خردسالان از جمله آریا ناجی، آریا و آرش کنگ آوری در جدول بود. به لحاظ نتیجه نیز آریاها جایگاه خوبی کسب نمودند. آریا ناجی به عنوان نوجوان برتر با استعداد و پتانسیل قابل توجه خود، نشان دادند که آینده ای درخشان در انتظار وی است.

این مسابقه نشان دهنده ارزش های تعالی بخش و آموزه های شطرنج شامل شکیبایی، انضباط و اندیشه راهبردی بود. شرکت کنندگان در دورهای مسابقه با ارائه بازی های نوآورانه، مهارت های خود و حریفان را به چالش کشیدند. حاضرین نیز مجذوب لحظات حساس انتهای بازی ها شدند.

کادر برگزاری

مسئول برگزاری و سرداور: علی نظری و مسئول قرعه کشی: حمید مومیوند

لینک مسابقه: [Chess-Results Server Chess-results.com – Baharestan Rapid Fetr Cup 1403/01/23]

هدف ما ارائه نگاهی عمیق‌تر به جهان شطرنج و ارتقای فرهنگ و دانش این ورزش فکری در میان علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا