مسابقات جایزه بزرگ فیده بانوان به میزبانی تهران

فدراسیون جهانی شطرنج در راستای تدوین مقررات، ارتباط مؤثر با بازیکنان و همسویی با برگزارکنندگان اقدام به تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان wcoc نموده است که با (Global chess) همکاری مؤثری خواهد نمود. مسابقات گرندپری در ۴ جدول در فاصله زمانی ۲ سال برگزار خواهد شد. ۱۶ شطرنج‌باز از بهترین بانوان جهان در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. هر بازیکن موظف است در ۳ تورنمنت بازی کند. هر تورنمت ۱۲ بازیکن را شامل می‌شود. که در حدود دو هفته به رقابت خواهند پرداخت. تورنمت‌ها مقرر شده است در تاریخ‌های برگزار شود. تورنمت موناکو برگزار شد که نماینده کشورمان استاد بین‌المللی ساراسادات خادم‌الشریعه در این رقابت‌ها حضور داشت. برنده مسابقات جایزه بزرگ در پاییز سال ۹۵ در مقابل قهرمان بانوان جهان در ۱۰ بازی بر سر عنوان قهرمانی بانوان جهان به رقابت خواهند پرداخت.        

مقررات فنی مسابقات گرند پری :

در هر تورنمت ۱۲ بازیکن در یک جدول دوره‌ای در ۱۱ دور به رقابت خواهند پرداخت شماره جدول بازیکنان برحسب قرعه‌کشی به شطرنج‌بازان داده خواهد شد بازیکنان بر حسب ریتینگ قرعه برخواهند داشت اگر بازیکنی بعداز اتمام ۵۰% از بازی‌ها از ادامه مسابقات انصراف داد نتیجه آن بازیکن در رویارویی با بازیکنان دیگر شکست محسوب خواهد شد

زمان بازی برای هر بازیکن ۹۰ دقیقه برای ۴۰ حرکت اول می‌باشد و برای اتمام بازی ۳۰ دقیقه به زمان اضافه خواهد شد و از حرکت اول به ازای هر حرکت ۳۰ ثانیه پاداش خواهد گرفت.

 در پایان دور چهارم مسابقات جایزه بزرگ فیده بانوان که از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفند در سالن مسابقات فدراسیون شطرنج برگزار می گردد. استاد بزرگ بانوان ناتالیا پوگونینا از کشور روسیه با ۳.۵ امتیاز در صدر قرار دارد. استاد بزرگ نانا زاگنیدزه از کشور گرجستان در رده دوم و استاد بزرگ شوئه ژائو از کشور چین با ۲.۵ امتیاز در رتبه سوم قرار دارد.

نماینده کشورمان استاد بین المللی و استاد بزرگ بانوان سارا سادات خادم الشریعه با بازیهای خوبی که از خود به نمایش گذاشته است . بدون باخت با ۲ امتیاز مشترکا با ناتالیا ژوکووا از کشور اوکراین در رده ششم قرار دارد.            

سارا سادات خادم الشریعه نماینده شایسته ایران در مسابقات شطرنج گرندپری بانوان در دور ششم توانست با مهره سیاه بر نینو باتسیاشویلی قهرمان زنان گرجستان و نایب قهرمان زنان اروپا پیروز شود. نماینده ایران تمام بازیهای دورهای قبل را با نتیجه مساوی به پایان رسانده است و اکنون بدون باخت با ۳.۵ امتیاز در رده پنجم قرار دارد. زاگنیدزه از گرجستان و پوگونینا از روسیه با ۴.۵ امتیاز در صدر قرار دارند. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا